Wycieczka do Wolińskiego Parku Narodowego

i Oceaneum w Stralsundzie (Niemcy)

W dniach 06-07 października 2015r. w ramach edukacji przyrodniczo- ekologicznej oraz cyklu „Poznajemy parki narodowe Polski” odbyła się wycieczka   dla uczniów  interesujących się przyrodą i ochroną środowiska.

Pierwszego dnia pojechaliśmy na Wolin, gdzie:

- uczestniczyliśmy w zajęciach terenowych nad Jeziorem Turkusowym;

- następnie udaliśmy się spacerem na punkt widokowy Zielonka, z którego roztacza się piękny widok na deltę wsteczną Świny;

- zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego;

- udaliśmy się do zagrody pokazowej żubrów;

- weszliśmy na punkt widokowy Gosań , który jest najwyższym klifem na polskim wybrzeżu Bałtyku

Po zakwaterowaniu w hotelu w Międzyzdrojach podziwialiśmy m.in. Promenadę Gwiazd i molo.

Drugiego dnia przeprawiliśmy się promem na wyspę Uznam skąd pojechaliśmy do Stralsundu w Niemczech, żeby zwiedzić słynne oceaneum z bogatą kolekcją ryb i innych zwierząt związanych ze środowiskiem wodnym. Mieliśmy także okazję zobaczyć port i starówkę stralsundzką.

W drodze powrotnej, tak jak i podczas całej wycieczki , dopisywał nam wspaniały humor .