WYCIECZKA KLAS DRUGICH NA LEDNICĘ

Dnia 21 kwietnia 2016 roku dla wszystkich uczniów klas drugich naszego Gimnazjum, odbyła się wycieczka do Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy. Zbiórka odbyła się przed szkołą o godzinie 8.00. Po około dwóch godzinach dojechaliśmy do Muzeum. Bardzo zachwycił nas charakter tego miejsca, wywarło na nas ogromne wrażenie. Na samym początku, organizatorzy wycieczki podzielili nas na grupy. Ja trafiłam do grupy tanecznej. Przewodnicy również zostali dopisani do każdej z grup. Na początku nasza pani przewodnik, opowiedziała nam o tym Muzeum, o samej Lednicy, o chrzcie Polski, o przybyciu czeskiej księżniczki - Dobrawy na ziemie polskie itp. Pokazano nam również ciekawe przedmioty codziennego użytku tamtych czasów. Widzieliśmy również mapę wyspy na Lednicy i plakat przedstawiający jak wyglądał chrzest Mieszka I. Następnie, moja grupa trafiła do kolejnej pani przewodnik. Płynęliśmy też małą łodzią na wyspę. Pani zabrała nas na małą salkę, gdzie pokazała nam układy taneczne, które były niegdyś prezentowane na dworach królewskich. Niektóre z nich były dość trudne do opanowania, ale mimo to, atmosfera była swobodna i wszyscy świetnie się bawili. Później odpoczywaliśmy zdając sobie wzajemnie relacje z tańców. Potem wszystkie grupy zostały połączone. Z panem przewodnikiem poszliśmy zwiedzać kolejne zabytki. Wszystkim bardzo spodobały się drewniane domostwa, w których ludzie żyli za czasów panowania Mieszka I. Następnie oglądaliśmy makietę wyspy na Lednicy. Pod koniec wycieczki wszyscy razem z naszymi nauczycielami wróciliśmy do autokarów. Wycieczka zakończyła się około godziny 14.00.

Myślę, że ta wycieczka poszerzyła chociaż trochę naszą wiedzę na temat chrztu Polski w 966r. A dziś, skoro mija 1050 rocznica tego wydarzenia, uważam, że ta wycieczka była trafnym wyborem. Każdy z przewodników wpoił nam bardzo przydatną wiedzę, na temat bardzo ważnego wydarzenia w historii Polski, czyli jej chrzcie.

Dominika Kuś z II D

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI NA LEDNICĘ

21 kwietnia 2016 roku wszystkie drugie klasy gimnazjum w Kórniku pojechały na wycieczkę na Lednicę.  Zbiórka była przed szkołą o godzinie 8:00. Na wycieczkę zostały wynajęte dwa autobusy. Moja klasa jechała w autobusie z klasą 2a, a inicjatorem i głównym organizatorem wyjazdu była pani Hanna Borsut. Po niecałej godzinie byliśmy na Lednicy. Kiedy dotarliśmy na miejsce, zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Po chwili moja grupa poszła do pomieszczenia, w którym na podłodze leżały ręcznie robione ubrania, takie jakie nosili ludzie za czasów Mieszka I. Usiedliśmy na poduszkach, które leżały na podłodze i słuchaliśmy pani przewodnik, która wybrała trzy osoby z naszej grupy i ubrała je w przygotowane wcześniej stroje.   Następnie udaliśmy się do miejsca, w którym znajdował się miniaturowy basen chrzcielny. Obejrzeliśmy go, po czym podzieliliśmy się na cztery grupy, z których każda układała, z dużych klocków, swoją część chrzcielnicy. Po ułożeniu budowli przepłynęliśmy na wysepkę, na której mogliśmy zobaczyć oryginalną chrzcielnicę. Została ona zbudowana za czasów Mieszka I.   W drodze powrotnej pojechaliśmy na Pola Lednickie. przeszliśmy pod ogromną Bramą Rybą - symbolem chrześcijaństwa, po czym wróciliśmy do Kórnika.