Warsztaty przyrodnicze dla finalistek ogólnopolskiego konkursu

,,Poznajemy Parki Krajobrazowe Wielkopolski” w Ośrodku Edukacji

Przyrodniczej w Chalinie w dniach  21 – 25. 03. 2011 r.

Dnia 21.03.2011 r. finalistki ogólnopolskiego konkursu ,,Poznajemy Parki Krajobrazowe Wielkopolski” : Barbara Toboła, Magdalena Żyto, Wanda Woźniak, Zuzanna Zięta przyjechały wraz z opiekunem p. Lidią Laszewicz do Ośrodka Edukacji Przyrodniczej w Chalinie na pięciodniowe warsztaty przyrodnicze. Wyjazd ten był nagrodą od Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego.

Ośrodek Edukacji Przyrodniczej w Chalinie

PIERWSZY DZIEŃ Pierwszy dzień pobytu zaczęliśmy od przejścia aleją starych drzew jabłoniowych, tzw. ,,Jabłoniowym szlakiem’’. Podziwialiśmy również  drzewa z ogromną ilością jemioły

Przeszliśmy urokliwą  ścieżką dydaktyczną "Jar Chaliński" z okazałymi, starymi drzewami bukowymi.

Lepienie naczyń z gliny.

DRUGI DZIEŃ

Na zdjęciu po lewej Zamek Opalińskich w Sierakowie. Mieści się tam obecnie muzeum, a na zdjęciu po prawej okazały kościół w Sierakowie. Poniżej - wnętrze kościoła.

W Stadninie Ogierów w Sierakowie. Po lewej - przejażdżka bryczkami, po prawej - powozownia.

Miejscowość Mniszki - klasa dawniej, dawny sklep i dawna kuchnia

TRZECI DZIEŃ

Coś dla zdrowia – nauka chodzenia z kijkami i rozgrzewka przed wyruszeniem  w długą trasę. Cała grupa doskonale poradziła sobie z  9 km trasą po Sierakowskim Parku Krajobrazowym. Wieczorem było ognisko i kiełbaski w wigwamie.

CZWARTY DZIEŃ

Międzyrzecki Rejon Umocnień – MRU, gdzie zwiedzaliśmy podziemia, a także Rezerwat przyrody ,,Nietoperek’’. Odwiedziliśmy także Muzeum ,,Dom Szewca” w Pszczewie. Na koniec przed wyjazdem zrobiliśmy pamiątkowe grupowe zdjęcie.