Wycieczka w nagrodę

25 lutego 2011 r. uczennice naszego gimnazjum brały udział w konkursie „Szkoła obywateli” organizowanym przez KTPS. Nagrodą w konkursie była 3-dniowa wycieczka w wybrane miejsce w Polsce. Dziewczyny dwóch drużyn z klasy 2a i 2c wybrały Trójmiasto, do którego wraz z opiekunką i organizatorami udały się w dniach 25-27 maja 2011 r. Mimo wczesnej godziny wyjazdu na miejsce zbiórki wszyscy przybyli zwarci i gotowi. Po kilkugodzinnej podróży dotarłyśmy do pierwszego z celów -  Zamku w Malborku. Po przybyciu do Gdańska i hostelu, w którym miałyśmy nocleg, udałyśmy się na długi spacer po mieście. Następnego dnia mogłyśmy zobaczyć miejsca upamiętniające bohaterskie czyny w czasie obrony przed hitlerowskim najeźdźcą: Westerplatte i Pocztę Polską w Gdańsku. Zwiedzałyśmy również zabytkowe gdańskie uliczki:  Długą i Długi Targ. W dniu wyjazdu udałyśmy się też do Akwarium w Gdyni, gdzie mogłyśmy podziwiać różne okazy morskie i wodno-lądowe pochodzące z różnych rejonów świata. W Gdyni zobaczyłyśmy również znany polski niszczyciel, dziś okręt-muzeum – Błyskawicę. Na zakończenie zwiedzania spacerowałyśmy po sopockim molo. W trakcie wycieczki do Trójmiasta byłyśmy również w kinie na filmie „Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach”. Przy tych wszystkich zajęciach nie zabrakło uśmiechu i zabawy. Mimo napiętego grafiku znalazłyśmy czas na wspólne gry i żarty, czasami również na sen!